COL·LEGI SANT AGUSTI CURS
2012-2013
ASSIGNATURA: TECNOLOGIES 3r
ESO
ALUMNE:__________________________________________
FEINES DE
RECUPERACIÓ SETEMBRE 2013
Respondre
àmpliament les següents qüestions, ajudant-se dels dibuixos que siguin
necessaris.
TEMES 1 I
2
1.-
Explicar les fases del cicle tecnològic.
2.-
Definir el pressupost i con està estructurat.
3.-
Definir projecte tècnic i explicar breument les seves parts.
4.- Escales: Quines són les mesures reals d’un
rectangle que a escala 1/200 te unes mides en el dibuix de 5 x 10 cm . I si ten un terreny
quadrat de 2 Km .
Quines mesures tindrà en el dibuix.
TEMA 3
1.-
De que està format un plàstic i mètodes de fabricació
2.-
Tipus de plàstic i breu explicació
3.-
Propietats físiques dels plàstics
4.-
Anomenar els principals termoplàstics i dir una aplicació
5.-
Tipus de fibres tèxtils i anomenar les principals fibres tèxtils
6.- Anomenar i explicar breument el processament
del material plàstic
TEMA 4
1.-
"Esquema" de la classificació dels materials de construcció.-
2.-
"Esquema" dels materials petris: Propietats i aplicacions.-
3.-
Anomenar a partir de quins materials s’obtenen les ceràmiques.-
4.-
Com es millora la resistència a la tracció del formigó.-
5.-
Explicar els 3 principals materials compostos utilitzats a la construcció i
aplicacions.-
6.-
"Esquema" dels elements principals que constitueixen un edifici i
quin material s’utilitza.-
7.-
Anomenar a partir de quins materials s’obtenen els vidres.-
TEMA 5
1.-
Exercici: Tenim una estufa elèctrica de una potència de 2000 w funcionant 10 hores:
a)
Quina energia consumeix en kWh.
b)
I quina energia consumeix en joules.
2.- Explicar, ajudant-se d’un dibuix, el funcionament de una central
tèrmica de combustió de carbó. Avantatges i inconvenients.
3.- Explicar el tipus d’energia solar i breu explicació d’aquestes.
4.- Explicar la energia eòlica.
5.-Motor de combustió interna de 4 temps, funcionament i parts del mateix.
(dibuix esquemàtic)
TEMA 6
1.- Fer una taula on figurin les magnituds
elèctriques, el seu símbol, la unitat de mesura i el seu símbol.
2.- Dibuixar un circuit format per un interruptor i
un polsador, en paral·lel que actuï sobre una bombeta.
3.- Problema: Un circuit per el que hi circula un
corrent elèctric de 2 A .
a través d’una resistència de 10 Ω.
Quina potència té el circuit?.
4.- Problema: Tenim un circuit format per 4
resistències en paral·lel de 20, 40, 80 i 160 Ω amb una pila de 200 V. Quina és
la intensitat total d’aquest circuit.
5.- Problema: Un circuit elèctric esta format per
una pila de 200 V, en sèrie amb una resistència de 70 Ω i a la vegada en
paral·lel amb tres resistències de 90 Ω cada una, es demana:
1. Resistència total del circuit.
2.- Intensitat total.
3.- Intensitat per cada una de les
resistències en paral·lel.
4.- Potència del circuit.
5.- Si està connectat 5 hores,
energia consumida en kWh.
6.- Aparells de mesura de les principals magnituds
elèctriques i dibuixar la seva manera de connectar-los en un circuit elèctric
bàsic.
TEMA 7
1.- Tenim un circuit amb una resistència Groc,
Negre, Vermell i Or i una pila de 24 v, quin és el valor mínim que pot tenir la
intensitat de corrent.
2.- Definició de condensador i tipus; quina seria
la capacitat d'un condensador que té una càrrega de 1000 coulombs i una tensió
de 200 volts.
3.- El díode, explicar com es forma i com funciona.
4.- Explicar dibuixant l'esquema de polarització
d'un transistor, les diferents zones de funcionament.
5.- Anomenar i explicar els tipus de resistències
variables.
TEMA 8, 9 i 10
1.-
Tipus de dibuixos i característiques d’aquestos.
2.-
La qualitat de la imatge, paràmetres principals.
3.-
Que significa CAD/CAM/CAE
4.-
Explicar la capacitat de comunicació d’Internet.
5.-
Tipus de llicències dels programaris i xarxes P2P.
(El valor màxim del treball teòric es del 40% de la
nota de qualificació, el restant 60% correspondrà a la nota assolida a l’examen
de setembre.)
Palma, Juny de 2013
El professor
Fdo.: Bmé. Palmer Mateu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada